Sidor

onsdag 3 december 2014

Rise and shine

Här sitter jag med min mugg te och en skål med gröt. Jag har varit vaken sedan klockan 3. Gav upp hoppet om att somna om vid 0430 men för att inte väcka Katie som kom hem inatt låg jag och spottade i talet till 0630. (När ni läser vidare varför jag vaknat osv förstår ni också varför jag kanske inte riktigt ville somna om heller..)
Nu undrar ni ju då säkert varför i hela fridens namn jag vaknade då, och jag kan berätta att detta (om än i lite mildare mån) pågått ända sedan det blev kallare utomhus. Bad pratar jag om? Jo, möss. Hela vår lägenhet kryllar av möss, och det bästa är att......... jag vaknar av att de springer i min säng. Det har ingen skillnad om jag sover i mitt rum eller gästrummet, det finns överallt och jag håller på att tappa konceptet.

Så att jo, ha en bra dag! Jag skall göra mitt bästa att försöka hållas vaken hela dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar