Sidor

söndag 7 december 2014

En fin helg

Märker ni att jag efter varje helg nämner i mina inlägg att detta var nog "bästa helgen hittills"? Denna helg kvalificerar sig definitivt också till en av de där bättre helgerna.

På fredagen fick vi eftermiddagen ledig med Katie för att åka in till Bremen med vår lärare i tyska. Vi gick runt och fick höra lite historier om staden men också om hela Tyskland, mycket handlar ju om krigen och varje gång jag hör något sådant ångrar jag mig lite att jag aldrig var aktivare på historielektionerna i skolan. Historia kan verkligen vara riktigt intressant!
Vi avslutade vår historiska rundvandring på ett mycket litet, men så otroligt mysigt café. Det var verkligen en av de ställen som man inte hittar om man inte vet om att de existerar. Att caféet dessutom serverade världens godaste varma kakao var ju ett plus!
Katie och jag bestämde oss för att stanna några timmar till i staden för att gå på julmarknaden och äta lite middag.

På lördagen var det äntligen dags för Pferd und Jagd mässan i Hannover. Mässan var e-n-o-r-m och därav var det svårt att hinna se allting. Men några saker hann jag ändå plocka med mig (mer om dem i ett annat inlägg).
Ni som är vänner med mig på Facebook kunde ta del av att ditresan inte riktigt den gemytligaste. Då vi vände in i Hannover efter 149km av motorväg möttes vi av en riktigt ordentlig trafikstockning.. Ungefär en timme satt vi fast på en 2,5km's sträcka.. Nå, för att se saken från den ljusa sidan så hann vi analysera allt från golvmattor till förhållanden.
Hemresan var betydligt smidigare och på vägen stannade vi vid shoppingcentret Waterfront för att äta lite middag. Dagen avslutade vi med filmen "Love Actually", för att få lite julfeelis.

Denna dag har jag spenderat mestadels i sängen, och aktiverat mig lite på kvällssidan.

Hoppas er helg var lika fin!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar