Sidor

tisdag 2 december 2014

En sen tisdagsuppdatering

Andra december idag, kan ni förstå att vi faktiskt redan är inne i december?!
Tiden verkligen bara flyger iväg här. Blev nästan lite stressad då jag pratade med mamma i telefonen och insåg att det bara är ynka två veckor tills jag skall åka hem för att fira jul, detta i sin tur betyder att jag redan varit här hälften av tiden. Söta öde.

På måndagen var det exakt två månader sedan jag flyttade hit, vad har hänt sen dess? Inte mycket.
Jag börjar mer och mer se på Hohenheide som ett tillfälligt hem och fastän hemlängtan ibland knackar på dörren känner jag inte att jag skulle behöva åka hem. Jag har äntligen börjat klicka "ordentligt" med Max och fastän vi har våra sämre dagar så finns det nuförtiden många flere ljusa stunder än tidigare.
Träningsmässigt så börjar jag märka förändringar i ridningen och också på hur jag bygger upp mina pass med hästarna. Än har jag förstås mycket att jobba med, men sakta mak känner jag förändringar.

Något som jag börjat märka av allt jobb är att min rygg börjar vara lite.. öm. Borde verkligen försöka arbeta lite ergonomiskt, men det är så fruktansvärt mycket långsammare än att jobba icke-ergonomiskt. Haha.

Okej. Nu kallar min bok på mig. Vet inte om jag nämnde men jag har nu bytt sovplats... jag gav upp striden mot mössen för en stund och har valt att sova i gästrummet.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar