Sidor

tisdag 23 december 2014

Kilometerlång uppdatering

Bloggen fortsätter eka tomt... Nej men känner att jag inte vill lägga ner mycket tid på att uppdatera då jag hellre umgås med nära och kära. Nu har jag dock en liten stund som jag spenderar mysandes i min säng, så tänkte kasta in en radiramsa på vad jag hållit på med!

På fredagen då jag anlände hit mötte jag upp Tobbe på flygfältet. Efter nattmat kastade vi oss båda och snackade om allt och inget intill småtimmarna.
Väckarklockan gjorde sig påmind tidigt då vi planerat att gå och äta brunch på ett av stadens lite mer populära ställen. Att spendera lite tid med min finaste var verkligen behövligt!
När klockan närmade sig 12 plockade Cissi upp mig och jag spenderade sedan resten av dagen med henne. Det blev traditionsenligt Hesemat, promenad med Devi och en länk med Hjördis.
På kvällen plockade jag upp Amanda och Cissi för att gå till grannen min som värmt upp sin badtunna. Jag och Amanda styrde vidare mot Affes när klockan närmade sig midnatt. (Sannerligen en natt jag kanske inte ens vill komma ihåg mer..)

Söndagen gick mest åt att tycka synd om mig själv. På kvällen när jag äntligen släpat upp mig från sängen åkte vi först till Bromarf för att avnjuta en konsert av Susann Sonntag  och sedan till Pojo för att lyssna och sjunga till de vackraste julsångerna. Dock måste jag säga att efter Susanns uppträdande var jag nästan ville släppa en tår över hur vackert det var kändes inte en mestadels falsktsjungande kör och felspelande kantor sådär himla imponerande.
Vi avslutade söndagen med glögg hos mommo.

Igår ringde väckarklockan redan 9 för att väcka mig till en dag med mycket program.
Så fort jag vaknat åkte jag iväg till Ekenäs för att önska god jul åt min förra chef samt disskutera lite jobb. Blev mer skvaller än prat om jobb, men sånt händer..
Passade på att gå lite i Ekenäs då jag en gång ändå var där.
Efteråt var det dags för julhandel med mamma min i ett riktigt ordentligt kaotiskt Karis. Är inte himla taggad på att gå dit idag igen....
Eftermiddagen gick till en efterlängtad dejt med en ordentligt saknad Anna, julklappsutdelning, julgranspyntning och på kvällen en dejt med Danne. Det kallar jag ett ypperligt avslut på en bra dag.

Denna dag är inte lika fullpackad som gårdagen, men visst finns det program alltid. Lite mer julhandel, träningar och en dejt med Emma står på schemat!

Grattis till er som orkade er igenom hela texten...!
Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar