Sidor

tisdag 2 december 2014

ett nytt sätt att bota förkylning

Vet inte om jag nämnt med jag har dragit på mig en riktigt ordentlig förkylning. Detta är inte riktigt sådär himla hejsan då jag har ett ganska fysiskt jobb, menmen.
I alla fall så hade vi ett sto och föl som separerades ifrån varann och då måste man hjälpa modern lite på traven och mjölka henne de första dagarna. Jag och Natascha kände oss äventyrliga och bestämde oss för att smaka på mjölken. Först trodde jag att jag verkligen skulle kasta upp av bara tanken, men blev positivt överraskad över den söta smaken.
Vad förkylningen hade med detta att göra vad att den tog sig ett steg mot det friskare hållet, och jag tänker faktiskt tro på att mjölken spelade en stor roll i detta. Stor tummen upp för hästmjölk!

bildbevis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar