Sidor

fredag 5 december 2014

Jake Coco

Råkade faktiskt imisstag lyssna på en cover av låten "Somebody that I used to know" och fastnade för den väldigt mycket. Igårkväll sökte jag på Youtube killen som gjort covern och fann att han gjort covers på riktigt många kända och mindre kända låtar. Vem pratar jag om? Jo, Jake Coco.
Nu tänker säkert några av er att "ah men gud har hon levt bakom en sten?!", haha. Men jag vill iallafall lägga hit några av mina favoriter.

Här är låten jag råkade imisstag hitta, och den är verkligen en stor favorit!



Denna låt har alltid hört, och hör fortfarande, till mina favoriter. Jag vet inte egentligen varför, men den har bara en speciell plats i mitt hjärta. Anyway, så blev jag ju först lite skeptisk till att han har gjort en cover på den, men kan nu efteråt säga att jag i onödan var det. Den förra tycker jag att nästan är bättre än orginalet, denna når inte riktigt upp till samma nivå men är inte långt ifrån.

Om jag blev skeptisk till den förra så kan ni gissa min skeptism (?) när jag såg att han gjort en cover av en av Guns N' Roses låtar, dessutom en av de mer populära. Men eftersom den, obviously, är här så tycker jag att ni skall bekanta er med den.

Sista låten som kommer med på min lista (som tydligen blev lite av en topp 5) är en av Bastilles låtar. Som de andra så rekommenderar jag! Såg själv Bastille live på Ruisrock förra sommaren och denna låt var en av dem jag gillade mest som live. Jake Cocos version är inte alls illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar