Sidor

onsdag 15 april 2015

pictures part 4, Porsche museum

På söndagen var nästan allting stängt, som i resten av Tyskland så jag bestämde mig för att besöka två museum. (Museerna är oftast öppna på söndag men stängda på måndag.)
Det första var Staatsgalerie. Fick en gratisbiljett från hotellet och tänkte, varför inte? Insåg snabbt att jag inte varken förstår mig eller vill förstå mig på konst så efter att ha låtsats att jag kollat in stället gick jag ut igen.

Nästa destination lockade lite mer, nämligen Ludwigsburg. Hade i planerna att besöka ett av alla miljoner slott som finns i Nordtyskland, men slutligen nöjde jag mig med att bara traska runt och beskåda den ack så gamla och fina staden.

Den sista destinationen för dagen lockade mest av allt, nämligen Porsche museet. Efteråt kunde jag lugnt konstatera att jag nog gillade Mercedes Benz museet mer (pappas flicka som jag är), men ansåg ändå att detta museum definitivt var värt pengarna!






1. Nej, bilden är inte uppochner..



"In the beginning I looked around but couldn't find the car I dreamt of, so I decided to build it myself." - Ferry Porsche


På söndagen njöt jag extra länge av den absolut underbara frukosten och åkte sedan till resten av familjen. Förrän vi startade hemåt besökte vi HP's syster och avnjöt lite kvällsmål där. 
Jag kan bara konstatera att jag har världens bästa värdfamilj, och fy attan vad jag kommer att sakna dem!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar