Sidor

lördag 11 april 2015

matkoma

Matkoma.
Medan min magen försöker bearbeta all frukost passar jag på att slänga in ett inlägg.

Vi anlände till Stuttgart natten mellan torsdag och fredag. Eftersom det var ganska sent så sov jag första natten med resten av familjen hos Max och Linas farföräldrar. På morgonen körde HP mig till tåget, och en timme senare var jag mitt i centrum.
Efter många cirklar och svordomar hittade jag fram till hotellet jag skall bo på ända till måndagen. (Allting skulle ha varit måttligt lättare om damen i turistinformationen skulle ha kryssat rätt ställe på kartan hon gav mig. Jag menar, 500m in på fel gata mot totalt fel riktning är inte samma som var hotellet egentligen ligger. Argh.)

Väl framme visste jag inte riktigt om jag skulle skratta eller gråta av lycka, hotellet visade sig vara i lite bättre klass än vad jag hade förväntat mig. Och med min sunkiga outfit kände jag mig lite malplacerad bland alla kostymklädda...

Dagen spenderade jag på stan, brände lite icke-existerande pengar samt besökte lite kyrkor. På kvällen var det (äntligen!) dags att dra ner till hotellets spa. Jag hade riktat in mig på bastuavdelningen, det var ju trots allt nästan 7 månader sedan jag badade bastu sist.
och ja.. Jag brukar inte vara en himla pryd person. Men föreställ er min förvåning när jag traskar in mot bastuavdelningen och möter en spritt språngande naken man. Alltså, what? När jag kom fram insåg jag att där traskar alla nakna, oavsett kön. Nåh jag kunde ju inte vara sämre än alla andra så jag hände snällt upp min kylpytakki och satte mig in en av bastuna. (Valde som först 90 graders bastun, och ångrade mitt val ganska fort. Jag menar, 90 grader i en torr bastu där du inte kan kasta bad....)
Efter ångbastu och några simtag i poolen valde jag, eftersom duscharna var öppna och alla kunde stirra in på en, att komma upp till hotellrummet och sitta en stund i mitt badkar.

Kvällen avslutade jag med Skype-samtal med Cissi och lite Grey's. Min mage börjar äntligen känna sig som sig själv så jag skall strax dra mig ut på stan och börja gå i museer, som står på dagens schema. Ikväll blir det kanske drinks med HP's kolleger, och möjligen drar jag ner till spat.

Vetni det skulle inte alls vara så tokigt med denna 5 stjärniga uppvaktning 365 dagar om året. Speciellt frukosten......

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar