Sidor

tisdag 7 april 2015

Ack du ljuva påsk

Påskhelgen kom och gick lika fort, och trots att jag missade påsklunchen hos mommo så slapp jag ändå och fira lite påsk här.
Fredagen vet ni redan vad jag pysslade på med, och som ni säkert märkt så svepte jag ihop en ny header till bloggen. Ändrade också "profilbilden" samt texten, kände att bloggen behövde få sig en liten ansiktslyftning såhär till våren.

På lördagen mös jag under mina varma täcken och bara njöt av att veta att jag inte behövde stiga upp. När jag väl tröttnat på att ligga raklång drog jag Lily ut i det fina vädret på en ridtur. Halvvägs blev hon rädd för ett träd (japp, ett träd......) och drog en lite oväntad 180 graders sväng, graciös som jag är så landade jag faktiskt på fötterna. Mitt på åkern. I en lerpöl. Och sjönk till knäna. Aja, aina ei voi onnistua.
På kvällen åkte vi med Natascha in till Bremen för att gå på Osterwiese (som Ekenäsmarknaden bara att i lite större skala), och så avslutade vi kvällen på världens gosigaste pub.

Söndagen förde med sig en dag av jobb, påsklunch sam påskäggsjakt hos Natascha och så drog jag väl visst på långpromenad på kvällen.

Påskfirandet fortsatte på måndagen med påskfrukost här med hela stallsgänget, och så gladdes vi åt att vi kunde sluta någon timme tidigare.

Idag är vi back to normal, och på torsdagen åker jag med familjen till Stuttgart!

Hoppas er påsk varit lika fin!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar