Sidor

tisdag 28 april 2015

inte okej.

Jag och vädret är inte överens idag. För det första tycker vädret att det är okej att leverera solsken på morgonen så att man glatt klär på sig tunna kläder. Inte så kul att öppna dörren och mötas av en arktisk kyla inte, och veta att man inte har tid att byta om.
När jag väl kommit över faktumet att jag kommer troligen frysa ihjäl ja då går solen i moln, precis på lunchpausen då vi skulle fotografera bilder på Andrea och hennes ponny. Ni kan föreställa er resultatet.
Efter fotograferingsfiaskot skulle jag packa lite till, men då bestämmer sig vädret för att vara sådär äckligt mysigt och solen lyste ner och värmde på min säng. Gissa vem som somnade där, och sov två timmar?!
Nåväl. Sista droppen måste varit då jag nyss kom hem från butiken, parkerar bilen och stiger ut. Vad möts jag av momentet min fot träffar marken? Ett totalt fantastiskt huvudlöst ösregn. Glöm inte faktumet att jag hade över 300m att gå förrän jag nådde ytterdörren.
Nu däremot när jag måste sitta inne och redigera lite bilder samt videon, ja då passar det på att visas solsken och blå himmel utanför fönstret.

ALLTSÅ KOM IGEN.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar