Sidor

fredag 3 april 2015

långfredag & old habits die hard

Istället för att ta en ordentlig sovmorgon och spendera förmiddagen i sängen ringde väckarklockan redan 8. Halv nio befann jag mig i stallet och klockan nio satt jag upp mig på dagens första häst och var redo att börja den första träningen.
Valde att ta Orpheus först idag, vilket nu efteråt känns som att jag verkligen gjorde rätt val. Träningen med Orpheus var en katastrof. Jag var en katastrof. Min tränare är i vanliga fall en riktigt lugn och positiv typ, han vill inte se sina elever lipa så han höjer sällan rösten och än mindre skriker. Då förstår ni att när han idag röt för fulla muggar åt mig att "put it together", så tänkte jag verkligen kissa ner mig. Dock var det bara hälsosamt att få ett litet uppväckande ibland, träningen jag hade med Lily efteråt gick nämligen hur smort som helst. Eller, den gick okej.

Det är otroligt hur svårt det kan vara att ändra på gamla vanor, inte bara fysiskt men också psykiskt. Det tog mig nästan 6 månader att verkligen svälja min stolthet och erkänna att kanske jag har fel. Att sedan börja tänka och rida på ett nygammalt sätt är verkligen inte lätt. För visst kunde jag ju en del av det jag lär mig här från förrut, men på något sätt hade jag bara blivit för lat för att verkligen göra saker och ting korrekt. Man måste våga stiga ner från sina höga hästar för att kunna utvecklas, för att lära sig.

Jag har turen att få jobba med två riktigt duktiga tränare. Sigi som kommer en gång i veckan, och min HM som troget alla veckor, nästan alla mornar tränar mig med alla hästar jag har på min agenda. Jag har en månad kvar här, och jag kommer jobba röven av mig och verkligen bli en bättre ryttare. I know I can, and I will.

Resten av denna långfredag tänker jag spendera genom att städa lägenheten och möjligen dra ut på en långpromenad. Jag har morgondagen ännu ledig, och kommer att börja den på samma sätt som idag, dock med Liostro denna gång.

Ha en fin helg!


vi har en måttligt smutsig spegel i manegen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar