Sidor

lördag 4 april 2015

6 månader bakom

6 månader?!?!? Vart har tiden tagit vägen?!
Jag skulle kunna skriva att jag inte har något speciellt att berätta om denna månad heller, att allting rullar på i samma takt. Men jag har lovat att vara ärligare, och personligare, och jag tänker hålla fast vid vad jag lovat.

Jag åkte iväg för att pröva på nåt nytt, utvecklas, mogna, men kanske främst för att få lite distans. 19 år i samma råtthåla gör att man efter ett tag helt enkelt tröttnar. I och med att Katie flyttade bort i slutet av september blev jag ju här "ensam", vilket jag nu kan konstatera kanske var en helt okej händelse ändå. Jag har haft tid att ta itu med mig själv, och jag har haft tid att verkligen jobba med mig själv, vilket var en av grunderna till flytten utomlands i första hand. Jag har märkt att jag är himla instängd i mig själv, och då jag stöter på ett problem eller konflikt blir min utväg att istället för att förklara vad jag anser att är fel, snäsa något olämpligt och påverka alla andra med mitt usla humör. 

Jag har också haft mina första riktigt ordentliga känslor av hemlängtan, och verkligen nästan packat kappsäcken på direkten. Detta anser jag dock att är en positiv sak, att börja känna att det skall bli skönt att få åka tillbaka till Finland, att känna att jag gjort mitt så att säga på detta äventyr.

Denna månad har förstås också fört med sig mycket kul bl.a en helg med mina favorittjejer och förstås helgen i Holland hos min favorit holländare. 

Än har jag 26 dagar kvar här, och jag planerar på att leva dem ut till fullo. Jag vet att jag kommer att sakna detta ställe och dessa människor så otroligt när jag kommer hem så jag får bara försöka andas in så mycket tysk luft så att jag har lite på lager för stunder av saknad hemma i Finland.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar