Sidor

söndag 30 november 2014

trevlig lilla jul åt er alla!

Hej på er och en riktigt trevlig första advent!
Jag har börjat samla på mig lite julfeelis under denna helg genom att på fredagen åka in till Bremen för att shoppa lite julklappar och kolla in julmarknaden där. På lördagskvällen åkte jag igen in till Bremen för att möta upp Janni, och för att igen traska runt på marknaden. Jag har bara besökt Stockholms och Tallinns julmarknader tidigare och låt mig bara säga; det är absolut ingenting jämfört med detta. Tyskarna tar verkligen julen på allvar och ni kan bara tänka er hur julmarknaden såg ut. Så otroligt fint, och så fruktansvärt stort. Jag tänker inte ens försöka förklara för att det skulle inte göra det rätta, ni måste helt enkelt komma på ett besök nu före jul. ;)

Dagens julfeelis dos fick jag av alla julpynt som uppenbarat sig runt gården, lite julklappspackas och så tog jag faktiskt och lillajulsstädade.
Så medan resten av släkten hemma i Finland satt hos mommo och mofa på lillajulsglögg satt jag ensam och packade julklappar till ljudet av lite julsånger. Känns ju kanske inte riktigt sådär jätte kul, men inte vill jag lägga ner mig och gråta över saken heller.

Nu kallar duschen och imorgon börjar en förjävlig vecka då de flesta av oss som jobbar är borta. Oh happy days!

1 kommentar:

  1. Super fin header! Nu fick jag å feelis att fixa ihop nåt lite juligt :)

    SvaraRadera