Sidor

fredag 21 november 2014

två saker jag upptäckt i Tyskland och märkt att jag inte kan leva utan mer

1. Nutella.
Nutellas existens har jag kanske vetat om förrän jag flyttade hit, men aldrig gjort någon närmare bekantskap med. Nu däremot när vi blivit riktigt goda vänner ser jag verkligen inget liv där vi inte vore tillsammans.

2. Milka
Alltså, de flesta av er vet att jag inte tycker om choklad, det vill säga ända tills jag upptäckte Milka. Jag vet att pappa alltid hämtade hem Milka när jag var liten, dock hade jag inget minne av smaken etc mer. Detta var dock en av orsakerna varför jag valde att prova på nytt här och arma öde, hur kan något vara så gott? Storleken på vanliga Milka chokladplattorna är 100g, och låt mig bara säga att du äter ungefär två åt gången.... Hehe.
(Milka producerar också annat än choklad, men chokladen är det vanligaste.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar