Sidor

onsdag 5 november 2014

home is where your heart is

Förra lördagen var det exakt en månad sedan jag anlände hit till Tyskland. HÄR hittar ni det första ordentliga inlägget jag skrev när jag anlände hit, lite information om stället osv.

Vad har hänt på en månad?
Otroligt mycket tillika som om det känns som om ingenting.
Men i alla fall; Jag har lärt känna Katie ganska bra, och vi fungerar otroligt bra tillsammans. Hon är lätt att prata med och vi har ofta riktigt roligt tillsammans. Nu på senaste tiden har jag också blivit närmare med Natascha, så några vänner har jag lyckats finna. 
Jag har haft några riktigt usla dagar då jag verkligen övervägt att inte alls gå till jobbet och bara gräva ner mig någonstans. Hemlängtan har varit på besök några gånger, men hittills har jag lyckats bemöta den riktigt bra.
Fastän hem alltid är hemma i Finland har jag mer vant mig vid att detta också är ett hem. Detta är var jag bor nu och var jag tidvis trivs otroligt bra, därför överväger jag att låta detta också vara ett slags hem.

Inom ridningen vågar jag inte ge några konkreta exempel på vad som ändrat, men småsaker märker jag varje dag att blir bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar