Sidor

torsdag 20 november 2014

Ett bra sätt att börja dagen

Sedan vi börjat sätta igång unghästarna så börjar jag varje morgon, 0730 som vanligt, med att rida några hästar. I början var det tre unghästar, men för tillfället har jag två på min agenda. De mornar som jag har stallstur rider jag oftast en eller två hästar till efter unghästarna på morgonen.
Min poäng i detta var dock att fastän det känns trögt att kravla upp sig från den varma sängen alla mornar så är ändå ridningen det bästa sättet att starta sin dag. Man får sig inte bara en ganska behövlig rivstart på dagen utan man får liksom också ett (eller fyra) träningspass på köpet. Tummen upp för det.

Ikväll åker jag iväg till Lüneburg för att spendera helgen med Janni, och obviously kommer jag ju inte att rida, så jag måste se till att aktivera mig lite på annat vis. Vill ju inte att min nyfunna kondition skall spolas iväg under dagarna jag är borta. ;) hehe.

Tror jag skall skriva klart några tidsinställda inlägg inför helgen ifall tiden att blogga blir knapp. Så om vi inte hörs så önskar jag er en fin fortsättning på torsdagen och en riktigt underbar helg! Bara 33 dagar kvar till jul mer.. hihi.

1 kommentar:

  1. Härligt att inte jag är den enda som är christmas-crazy! :)

    SvaraRadera