Sidor

onsdag 26 november 2014

tisdagsuppdatering

Nytt försök.. Inlägget borde ha publicerats på tisdagen men blogger tyckte olika.. Två sista bilderna borde vara tvärtom också..

Tisdag kväll, detta betyder att jag om se sådär ungefär 45 minuter skall befinna mig på hästryggen och genomlida en hopplektion. Nä okej, pineri tycker jag inte att det är, det bara liksom lät bra där.

Helgen i Lüneburg hos Janni toppade alla förväntningar, igen. Jag kan nog inte beskriva hur otroligt bra det känns att få ha en vän som henne.
Åkte som i tidigare inlägg nämnt iväg på torsdags kvällen. Var framme ganska sent så det enda vi gjorde var att ta en promenad, äta currywurst och catcha upp.
Fredagen började vi med att gå på Jannis språkkurs, också jag fick en ordentlig dos med tysk grammatik, vilket jag verkligen inte klagar över. Efter lite shopping åkte vi till Reppenstedt för lunch och på kvällen var det (äntligen!!) dags att åka till Hamburg. Vi kollade filmen Mockingjay part 1 och jag var verkligen positivt överraskad. Efter att ha sett de tidigare varav, enligt mig, den andra var riktigt dålig var mina förväntningar ganska låga. Filmen bevisade mig fel och jag gick verkligen nöjd därifrån. Resten av fredagen spenderade vi på Reeperbahn, en av Tysklands populäraste festställen. Hemma var vi runt 6am, efter en liten incident med tågen.....
trött tjej på tågstationen
























På lördagen ringde väckarklockan redan 10 och vi styrde stegen in till Lüneburg för att shoppa lite mer. På kvällen snurrade vi runt lite här och där, drack världens äckligaste strawberry margarita och var i säng runt 1.


Söndagen gick till sovmorgon och filmmys. På kvällen var det dags för mig att dra tillbaka till Hagen och på måndagen återgå till vardagen.

Förövrigt börjar det bli vinter här i Tyskland, riktigt äckligt kallt utomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar