Sidor

torsdag 6 november 2014

Emilio

Torsdag idag, det betyder (eller egentligen betydde) förmiddag med Max och snart väntar en eftermiddag i stallet. På kvällen är det dessutom hoppträning med Emilio på schemat. Har kanske helt glömt bort att berätta vem Emilio är?
Fick för några veckor sedan en förfrågan om jag ville ta Emilio som ett "projekt" under tiden jag stannar här. Han är privatägd och ägaren rider honom annars men inte någon hoppträning. Jag vet inte om jag ljuger när jag säger att han är 6år, men något i den stilen i alla fall. Jag hade sett honom i löshoppningen och valde att tacka ja till erbjudandet.
Jag har hoppat honom två gånger innan idag och jag är verkligen positivt överraskad. Han har inte hoppat mycket (kanske inte alls) med ryttare tidigare, så övningarna har varit mycket enkla med riktigt låga hinder. Men vad jag ville påpeka är att han är så himla duktig! Han må vara lite långsam, men han gör allting du ber om och gör det dessutom riktigt bra. Jag tror vi kommer att ha en riktigt kul vinter tillsammans!

Okej, blev kanske lite hästigt babbel här i mitt inlägg, men sånt händer.
Imorgon är det fredag vilket betyder att mamma kommer på besök under helgen. Tummen upp!

Önskar er en fin fortsättning på torsdagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar