Sidor

fredag 3 oktober 2014

sommarvärme och cykeltur!

Ända sedan jag kom hit har jag varit riktigt förundrad över vädret, de tre hela dagarna jag varit här så har vädret levererat sol och sommarvärme. Var ganska paranoid över Lily och hur mycket täcken hon borde ha på sig, men idag hamnade jag traska snällt till betet och riva av henne täcket.
Denna fina dag har vi lite mer ledigt på då det är en helgdag här i Tyskland. Vi med Katie firade med att dra iväg på en tvåtimmars cykelutfärd. Valde dock (lite imisstag) att åka åt ett håll där det inte fanns mycket annat än kossor och åkrar att se på... Men dagens motion är avklarad! Ikväll skall vi bara söka in några hästar och ta en kort ridtur, sedan har åter en dag nåt sitt slut.

Jag vet att det hör till att skriva om "hur en normal dag här ser ut", men tänkte att jag nog hamnar göra det i två etapper då jag både sköter stall och vaktar Max. Så stay tuned, sådana inlägg är på kommande! Annat som ni har att vänta er är förstås de lovade bilderna, ett inlägg om hur mitt tyska språk flyter och ett inlägg om lite känslor (varför åka iväg? varför Tyskland?)

Ha en absolut underbar freitag!

3 kommentarer:

  1. Det är ju mysigt med kossor och åkrar. När du säger sommarvärme, menar du liksom bikiniväder? Kramar, saknar dig redan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, socialt och kul :D Naa, mer höstig sommarvärme. Över 20 grader nog så man kam bra gå i t-skjorta och Lily går utan täcke :) Saknar dig också!! Du borde komma och hälsa på medan du ännu kan ge Devi åt nån!! Bamsekram!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera