Sidor

söndag 12 oktober 2014

men du kommer aldrig mer att nå mig, jag vill inte ha en annan värld

Alltså. 
Jag lägger nog nu ett av de bästa veckosluten bakom mig. Jag känner ett litet sting av hemlängtan, och lite ångest över att gå tillbaka till vardagen, men måste snällt konstatera att veckoslutet var verkligen värt denna dags trötthet och så får vi blicka framåt till nästa gång.

Janni anlände till Bremen på fredag kväll, och trodde att jag skulle släppa en tår när jag äntligen fick krama om min älskade och väldigt saknade bästa vän. Katie var snäll och körde, så vi passade på att gå en sväng runt Bremen, äta lite gott och dricka en drink förrän vi åkte hem. Väl hemma gick jag och Janni iväg på en lång promenad för att få prata av oss lite. Känslan att äntligen få prata med en levande Janni och inte bara pixelklumpar på skype var bara förbannat skön. 

Gårdagen gick till att kolla runt i Hagen, äta lite lunch och när kvällen äntligen anlände klädde vi på oss lite bättre kläder och styrde mot byn igen för att äta på grekiska restaurangen. Ah, så många Chania minnen som återkom och absolut måste skrattas åt. Många gången tänkte jag nog att tänk vad bra att ingen förstår vad vi säger.... Hehe. 
Kvällen avslutade vi i den lokala discon/nattklubben. Stället gick över alla förväntningar och Tyskland levererade verkligen som aldrig förr!! Passligt av det goda, och huvudvärken är en påminnelse om att vi verkligen hade kul igår! Mer av sånt här tack!! 

Denna söndag gick i ganska chill tecken, lite fotas och struntprat. En skypedate tog vi också med saknade Amanda, Sofia och Emma! Så skönt att få höra deras röster och bara kunna snacka om lite allt. :) 

Blev en lite mer ingående berättelse, men gjorde det lite för att kunna läsa tillbaka och minnas! ;) 

Ni skall ha ett fint avslut på denna vecka, och en underbar början på nästa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar