Sidor

tisdag 21 oktober 2014

Mun täytyy luottaa, että nää siivet kantaa

Varför åka iväg?
Jag sade nog länge före jag åkte iväg att jag ville uppleva världen, men mest ville jag nog bara bort. Efter ett hektiskt år med diverse kaotiska situationer kände jag att jag behövde slippa och samla ihop mig själv igen. Det kändes som om någon sprängt mig i tusen bitar och desto längre jag stannade desto längre ifrån mig gled bitarna.
Ett nyckelord är nog också nyfikenhet. Jag ville se vad som väntar mig om jag åkte iväg, vart jag skulle hamna, vilka människor jag skulle möta och vad jag skulle vakna till för vardag långt hemifrån.
Om vi sammanfattar det så skulle jag säga att jag åkte iväg för att finna mig själv igen. Utveckla mig som människa och som ryttare samt få ett nytt perspektiv på livet. Komma tillbaka mer målmedveten och starkare än någonsin.

Varför Tyskland?
Tyskland var nog aldrig mitt första val. Danmark och England hörde till de ställen som lockade mig mest. Ganska fort insåg jag dock att ställen som erbjöd det jag sökte som en hoppryttare fanns mest i Tyskland.
Landet i sig fascinerar mig inte himla mycket egentligen, men jag gillar den delen av kulturen jag fått uppleva. Människorna här är hjälpsamma och trevliga, dessutom är språket något jag tror jag kommer lära mig förstå ganska lätt (hoppas jag iaf..).
Kanske tryggheten av att Janni också finns i samma land gjorde att valet att komma hit lättare.

Varför detta ställe?
Riktigt ärligt så måste jag medge att detta ställe inte var mitt första val. Hade mailat med Ina en längre tid, men ändå inte riktigt nappat på erbjudandet. När jag sedan insåg att jag gärna ville kombinera stallsjobbet med au pair, så kontaktade jag henne igen. Denna gång berättade hon mer detaljerat om vad jobbet gick ut på, hur jag skulle bo etc, och jag valde att tacka ja. När jag steg på planet hit hade jag aldrig sett en bild på någon härifrån eller stället, jag hade inte ens pratat i telefon med Ina. Hittills måste jag säga att jag verkligen inte ångrar mitt val att komma hit. Människorna är världens snällaste och vi blir bortskämda med otroligt god mat och någon som sköter tvätten av kläder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar