Sidor

måndag 6 oktober 2014

Monday

Måndag.
Det betyder att jag imorgon varit här en hel vecka. Fastän det känns som om tiden bara rusar iväg, så har jag lärt mig himla mycket på dessa dagar. När det gäller att fodra så vet jag basics, och de flesta hästarnas namn (de som står inne under nätterna vill säga)(close enough).

Idag hade jag min första eftermiddag med Max. Dock hann jag bara leka med honom cirkus 40 minuter förrän han tyckte att granntanten var bättre sällskap, så host mom gav mig eftermiddagen ledigt. När jag föreslog att jag kunde gå och hjälpa i stallet stirrade hon på mig och sade "you know you don't have to work all the time? Just go inside and do nothing." Så det är precis det jag håller på med.

Ikväll står en ridlektion på temat, en lektion där vi skall öva inför julens "uppvisning". Haha, kanske lite tidigt med tanke på att det är tre månader dit menmen....

För tillfället har jag inte mer att berätta. Jag önskar er en fin början på denna vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar