Sidor

torsdag 16 oktober 2014

my day, part 2

Väckarklockan ringer 07:45, ibland 8, kanske 8:30 och med riktigt god tur 9.
En förmiddag med Max står på schemat. Jag gillar egentligen mornarna och förmiddagarna mest med Max. På eftermiddagarna/kvällarna är han ofta ganska trött och så vidare, så det är lättare att hantera honom på morgonen och förmiddagen. Hehe.. :')

Klockan 12 är det lunch för Max och host mom. Oftast (alltid) väljer jag att äta med dem, dels för att jag oftast är vrålhungrig och dels för att det känns lättast så.
Efter lunchen är det matpaus.

Arbetsdagen fortsätter klockan 15. En hög med hästar skall in (i stallet finns en lista där ägarna (och andra) kan skriva in när de vill rida), så hästarna på listan söks in. Eftermiddagsmaten delas och det sista inför nästa morgon görs klart. Efter detta rider jag oftast en eller två hästar förrän det är dags att söka in de hästar som spenderar natten inne. Tillika förs också ut de hästar som togs in klockan 15, om de inte hör till gruppen som sover inne förstås.

Arbetsdagen tar slut klockan 18. Tyvärr blir den lätt lite längre, men i huvudsak borde den ta slut då.
jag har också varit liten,..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar