Sidor

tisdag 14 oktober 2014

My day, part 1

Har äntligen tagit mig an att skriva om hur mina dagar här ser ut. Eftersom jag jobbar varierande dagar, får ni nu del 1. Del 2 kommer om någon dag.

Väckarklockan ringer 07:00. Snoozar till 07:10 förrän jag kravlar upp ur sängen för att klä på mig, äta etc, och varje morgon inser jag att jag är sen och borde stiga upp tidigare..

Arbetsdagen börjar 07:30 i stallet. Höet och övrig mat skall delas (och göras klar inför eftermiddagen/nästa morgon), vissa utehagar skall städas och föras hö till förrän vi för ut de hästar som för tillfället spenderar nätterna inomhus.
Förmiddagen rullar på med stallsarbete (mockning, sopning..) och oftast en eller fler hästar som skall ridas.

Vips så är klockan 12:30/13 och det är dags för lunch! Jag och Katie får varje vardag äta lunch med familjen (som oftast hinner smita iväg förrän vi hinner dit.. haha). Lunchen tillagas av vår alldeles underbara housekeeper, och därmed är det äkta husmanskost som gäller. Mycket vegetariskt, och mycket varierande. Varje tisdag bjuds också de andra som jobbar här på lunch.
Efter lunchen råder matpaus.

Min dag fortsätter nångång mellan 15 och 17, beroende på när Max (och host mom) vaknat från sin dagssömn. Eftermiddagen börjar vi för det mesta med en promenad och leker en stund utomhus. Dock blir det ganska fort ganska kallt om kvällarna så vi brukar mysa inomhus med lite bokläsning och kurragömma.
Arbetsdagen slutar varierande på när den börjat, ibland 18 och ibland 20. Alltsomoftast passar jag Max 2-3h/dag, vilket hittills så här i början varit ganska passligt.

Sängen brukar locka redan klockan 21, men försöker att hålla mig vaken till 22. Ibland drar Lily också lite ut på tiden på kvällen efter jobbet, så jaa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar