Sidor

söndag 8 februari 2015

vårväder

Vädret har visat sin riktigt vackra sida och solen hittade fram bakom molnen under detta veckoslut. Detta betyder då att arbetet inte alls kändes så jobbigt efter allt.

På fredagen hade jag min mycket efterlängtade lediga dag, som jag valde att spendera borta från gården. Körde till Ikea för att äta köttbullar och så snurrade jag runt i Bremen en stund. På kvällen släpade vi oss med Katie också iväg till byns coctailbar för att avnjuta, världens godaste, coctails.

Lördagen jobbade vi på som aldrig förr på förmiddagen för att kunna sluta lite tidigare till matpausen och åka iväg till Krämer (en riktigt löjligt stor hästbutik) samt äta lunch på Subway. På kvällen åkte vi också in till byn för lite grekisk mat till middag.

Denna söndag bestod vår lunch av något riktigt tyskt, nämligen Kohl und Pinkel. Detta är en tradition som består av först en "vandring", sedan lunch och sist går man ut och dansa.
Vi jobbade idag också, så vi fick nöja oss med lunchen (som förövrigt var utsökt).

Aja, sånt händer här just nu. Måste verkligen börja kolla över min ekonomi lite mer..... Att leva på au pair lön är inte lätt mina vänner...

bjuder på en äldre modellens bild som inte egentligen har något
med inlägget att göra.. #bildbrist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar