Sidor

onsdag 18 februari 2015

an update

Ack arma onsdag. För att stanna på den positiva sidan så betyder onsdag att vi redan är halvvägs genom vardagen, och helgen närmar sig. Jobbar visserligen denna helg, men har fredagen ledig som jag tänker spendera i pyjamas. Behöver lite semester från arbets/representativa kläder. Haha.

Helgen som passerade får igen fulla 10+.
Hoppade på tåget till Hamburg på fredag förmiddag, tidig som jag var passade jag på att åka och checka in till hotellet och ta en kort nap.
Klockan 16, efter lite råddas på tågstationen, mötte jag äntligen Janni. Vi i vår tur passade på att färdigt traska ett varv till bion för att betala biljetterna inför filmen vi skulle se samma kväll.
Efter detta meddelade mamma att hennes flyg blivit inhiberat... Tur i oturen så fixade Finnair hotellrum åt henne, och flyg till nästa morgon.
Vi passade på med Janni att spendera lite kvalitetstid och åka till Reeperbahn för några drinkar. (Note to self, åk aldrig till Reeperbahn för att ta "en eller två" drinkar när du vet att där finns ställen som säljer shottar och drinkar för 99cent.)
Aja, vi avslutade kvällen med bio, Fifty Shades of Grey rättare sagt. Har lite delade åsikter om filmer.. Är inte riktigt besviken, men inte riktigt nöjd heller. Men så är det väl nästan alltid då man läser böckerna först.

På lördagmorgon kravlade en trött Felicia upp ur sängen för att åka till flygfältet och möta mamma sin. Vi spenderade dagen genom att traska upp och ner i Hamburg och bränna lite (för min del icke-existerade) pengar. Kvällen avslutades med en riktigt god middag.

Söndagen gick ut på sovmorgon, ett museum och lite vandras. Vips så var klockan så mycket att det var dags att åka till flygfältet igen och krama mamma hejdå.
Jag själv spenderade ännu x antal timmar i tåg och bil förrän jag äntligen kunde krypa under täcket.

Lite långt blev detta, grattis till er som orkade läsa allting!

Nu skall jag kolla lite Sherlock medan lillisen sover, ikväll är det hoppeträning på schemat.



1 kommentar: