Sidor

torsdag 19 februari 2015

Emilio

Nämnde i förra inlägget att gårdagskvällen gick till hoppeträning. Denna gång valde jag att endast hoppa med Orpheus, men förra veckan tränade jag med båda killarna.
En hyfsad film fanns det på Emilio och den tänker jag bjuda i slutet av detta inlägg.

Vet inte om jag pladdrat något desto mer, men han är iallafall mitt, efter Orpheus, andra lilla projekt. Men honom är det dock bara hoppträningar jag gör. När jag satte upp mig första gången på honom hade han aldrig hoppat med en ryttare på ryggen och de kommande följande gånger gick till att bara försöka få honom att lyfta fötterna från marken och inte snigla sig fram.
Jag blir nästan varje gång jag rider honom lika mycket förvånad över hur mycket och hur snabbt han går framåt och utvecklas.

Anyway. Förra veckan valde jag att lägga upp en ganska simpel linje. In and out - 7m - In and out. Började med bara bommar och senare små hinder, allting i trav. I slutet gjorde vi om den sista in and outen till en oxer, och fortfarande försökte komma in i trav.
Jobbade på samma sätt med Orpheus senare, dock med hinderhöjden på sesådär 30cm.

Aja, enjoy!
ps. Ignorera mitt "jesus" där i slutet, blev lite överraskad över hoppet han gjorde.. Kvalitén är inte heller riktigt att hurra över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar