Sidor

fredag 20 februari 2015

Att räkna dagar

Det finns tre saker jag verkligen längtar till, tillika som jag fruktar den dagen.

1. Min resa till Holland.
Jag kommer att åka direkt härifrån till Holland för att spendera en vecka hos Katie. Jag kan inte vänta tills jag får spatsera på Amsterdams gator och krama om min vid det laget säkert otroligt saknade soulmate, tillika som jag fruktar det faktum att jag också i samma veva lämnar Hohenheide.

2. Min resa till Isle of Wight
Jag längtar mig redan sönder till dagen då jag får krama om min så otroligt saknade Cissi. Att gå från att ha spenderat 6/7 veckodagar med henne till bara ett Skype-samtal alltför sällan känns förjävligt. Tillika betyder detta också att efter veckan hos henne så åker jag verkligen hem till Finland, och lämnar denna del av Europa som jag älskar bakom mig.

3. Att komma hem
Jag kan inte med ord förklara hur skönt det skall bli att sedan komma hem och få krama om mommo min. Eller sova i min egen säng. Eller pussa min fina ponny.
Dock betyder att jag landar på finsk mark också att detta äventyr nått sitt slut. Sedan väntar en sommar med en vardag jag redan glömt och inte egentligen alls saknat.

Nåja, kaikki aikanaan.

4 kommentarer:

  1. Hur mår din ponny i Finland? Du har inte berättat nåt om den på en lång tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svarar på din kommentar i ett skillt inlägg! :)

      Radera
  2. Saknar dig med och kan int vänta att få dig hit så vi kan åka på upptäcktsfärd. Kanske du int alls far hem :D :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi! Egentligen kan ja ju stanna hela Maj ;);););););););)

      Radera