Sidor

tisdag 26 maj 2015

work hard, play hard

Tisdag.
Om två timmar skall jag befinna mig på jobb. Min "semester" fick ett litet avbrott igår då jag besökte butiken och direkt blev frågad om jag kunde jobba en extra tur idag, som inhoppare för någon som är sjuk. Visst kan jag ju det, framförallt så behöver jag verkligen pengarna.. Mitt konto brukar inte eka så tomt då jag de senaste åren alltid jobbat lite grann alla månader, så nu när det verkligen visar typ 13 cent på brukskontot känner jag en liten ångest.
Har kanske glömt att berätta var jag skall jobba denna sommar, men det torde inte komma som någon överraskning. Jag återvänder till mitt gamla jobb på K-Supermarket Ekenäs, känns tryggt.

Då jag bestämde mig igår för att just den dagen skulle bli min "åka till Ekenäs och fixa jobbdetaljer"-dag så skickade jag direkt iväg ett meddelande till Amanda. Mycket mer kul att ha lite sällskap. Efter allt snackas på butiken åt vi en gudomlig lunch (utomhus!!) på Baywatch.

Väl hemma kikade jag några avsnitt av Glee och lite senare kom Amanda hit och vi gick iväg på en 10km lång skvallerrunda. Skönt så.

Nu hinner jag med ett avsnitt Grey's innan det är dags att börja göra sig i ordning!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar