Sidor

söndag 24 maj 2015

Long stretch of love

Jag borde väl egentligen sova. But here I am, och tydligen du också.
Åkte igår med min fina mor till Salo för att inhandla både födelsedagspresent och examinationsgåva till världens finaste. (Grattis fina Tobias som fyller år idag såhär via bloggen också, jag älskar dig och jag känner mig usel för att jag inte är med dig idag.)
Igår kväll var det äntligen dags för Eurovisionens final! Runt 19 plockade jag upp Amanda för att åka till stugan. Vi tände eld i bastun och lade igång grillen, och en timme senare anlände Sedde. Efter god mat, bastubad med dopp i det (iskalla) träsket bänkade vi oss framför datorn. Någon timme senare (efter att vi skrikit halsarna sjuka och riskerat hjärtat för attack) åkte Sedde hem och jag samt Amanda slocknade som ljus.

Efter ett snabbt morgonmål lämnade vi stugan imorse och jag åkte hem för att byta lite kläder för att sedan åka iväg med mamma och mommo till Bjärnå. Vi (egentligen De) skulle inhandla blommor, men crazy-plantlady som jag är så kunde jag inte riktigt motstå frestelsen och både ny paprikaplanta samt några kryddplantor fastnade i fingrarna.
Resten av eftermiddagen gick till allmänt pysslas här hemma; planterade om mina växter, klippte Stefans gräsmatta och målade lite diverse grejer som jag kände att behövde en omgång målfärg.

Imorgon åker jag möjligen in till huvudstaden (TOBBE, LET ME KNOW YOUR PLANS!!), annars pysslar jag väl på ute i trädgården istället.

Nu börjar ögonlocken dock tynga, så jag tror det är dags att säga godnatt! Sov gott mina finisar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar