Sidor

tisdag 19 maj 2015

Pitch perfect 2

På söndagen fick jag en riktig snilleblixt (jaja, jag råkade kanske se en reklam i tv'n tillika), anyway så föreslog jag att vi skulle dra iväg på bio på kvällen. Inte vilken bio som helst, utan Pitch Perfect 2. Hade suktat över att se filmen redan då jag fick höra om att det skulle bli en uppföljare på en av mina favoritfilmer.
Sagt och gjort så bokade vi biljetter och när klockan slog 18 traskade vi ner emot bion för att äta lite middag på KFC innan filmen. Efteråt laddade vi upp med lite (för mycket) popcorn och bänkade oss i biosalen.

Två sekunder in i filmen hade jag redan gåshud, och detta fortsatte genom hela filmen. Jag måste erkänna att mina förväntningar inte låg så högt, jag tycker att de flesta uppföljare brukar bli något av floppar. Dock till mitt nöje blev jag riktigt positivt överraskad. Jag älskade filmens simpelhet, enligt mig var det rakt igenom en riktig feel-good film. Musikinslagen (vilka dominerade filmen) var alla riktigt otroligt bra, speciellt måste jag nämna the Barden Bellas slutnummer (var jag upplevde att rysningarna nästan tog livet av mig (på ett bra sätt förstås)). 

Jag är en riktig sucker för musikaler så helt konstigt var det väl inte att jag förälskade mig i filmen, men jag rekommenderar denna verkligen för alla!
google.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar