Sidor

måndag 1 juni 2015

dags för ett livstecken, till äran av första juni

Ligger och slöar i min säng efter en händelsefylld dag och tänkte att det är på tiden att blåsa lite liv i denna blogg igen.

Som ni redan vet fick min "semester" ett avbrott förra veckan då jag blev ombedd att komma på jobb. Avbrottet från semestern fortsatte ännu på onsdag och torsdag, men i ärlighetens namn så var det inget större fel på att vara tillbaka på jobb. Egentligen var det ganska kul. 

På fredagen uträttade jag diverse ärenden, red min ponny och på kvällen åkte vi med mamma iväg till stugan för att spendera natten där. 

Lördagen svischade förbi i all hast. Började dagen med att åka till stallet för att rida Hjördis, vilket verkligen kunde ha gått bättre. Hon kändes mest som en snigel fast i en kola-klump. Inte kul. Mot slutet spände hon dock mer av och kändes helt okej. Kände att jag inte ville lägga större press på henne då hon hade tävlingar med Ines nästa dag och ändå efter det skulle åka iväg till Rilax för att agera lägerponny. 
Efter stallet var det dags att göra sig redo inför dagens och kvällens festligheter. För en gångs skull valde jag också att locka håret, och insåg efteråt att det är något jag kanske borde pröva oftare på. Stannade vid skolan för att ge en ros åt fina Lydia som blev student och åkte sedan iväg mot Tobbes för att fira honom som blev klar media assistent på fredagen. Tyvärr hann jag inte stanna där väldigt länge eftersom jag lovat åka iväg och hämta Janni från flygfältet.

Fick äntligen krama om favorittjejen, catcha upp om det senaste skvallret och när klockan närmade sig 19 åkte vi iväg till Sofias. 

Kvällen löpte på med några kalla i Karis hamnen och dansas på Ettan. Vid 12snåret började dock ögonen tynga på lite grann och det vettigaste valet av kvällens två kändes ändå vara att dra hem. Jag tog Amanda och Janni under armen och efter ett stopp via Prisses somnade vi alla sött i min säng. 

Igår åkte jag igen iväg till flygfältet, denna gång för att plocka upp min ack så saknade Katie. Hon kommer att vara här hela veckan, så denna vecka är fullpackad med kul program.

Jag hoppas ni alla har det awesome!


mamma tyckte detta verkligen behövdes förevigas.. haha



från dagens utfärd till Hangö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar