Sidor

tisdag 19 maj 2015

D-day.

Dagen är här. Jag nämnde för några inlägg sedan att det är med skräckblandad förtjusning jag tänkt på denna dag. Detta är slutet på mitt äventyr, det är idag jag landar på finsk mark efter nästan 8 månader (bortsett från besöket i december). Fastän jag ser framemot att sova i min egen säng och att få krama om alla hemma i Finland så känner jag ändå en liten ångest. Att åka till Tyskland var ett av mina absolut bästa val, och fastän jag känner att jag för denna gång hittade vad jag letade efter så vet jag att jag kommer att någon gång i framtiden också jobba utomlands.

Hem till Finland anländer en Felicia som har växt till och skaffat några dyrbara erfarenheter att lägga i ryggsäcken. Jag har lärt mig så mycket om mig själv, som kommer att hjälpa mig i många situationer framtiden kommer att lägga mig i.

Min resa börjar om ca. en halvtimme då taxin jag beställde igår borde anlända. Sedan är det buss, färja, buss och tåg förrän jag anländer till flygplatsen och kan stiga på planet som skall ta mig till lite nordligare breddgrader.

Jag önskar er en fin tisdag och hoppas att ni kan hålla tummarna att allt är i tid i min minutplanerade dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar