Sidor

söndag 17 maj 2015

Ingen tvättäkta turist/mitt sommarlöfte

Under mina nästan två veckor på Isle of Wight har jag inte lyckats knäppa en enda bild med kameran jag envisas med att släpa runt. Jag har sett några av de vackraste vyerna, traskat i fårhagar och besökt otroligt mysiga städer. Inget av dessa fenomen har fastnat på kamerans minneskort.
Jag förstår inte hur detta alltid händer. Okej kanske inte alltid, jag lyckades ju fotografera i Stuttgart en hel del, men allt som oftast då jag åker någonstans drar jag kameran med mig men når aldrig stadiet var jag verkligen skulle använda den till något annat än tyngd i väskan.
Dessutom brukar jag snålåka och bara stjäla bilder av andra jag vet att fotograferat från olika diverse tillställningar.

Telefonen är ett ädelt redskap när man snabbt vill knäppa en bild på något i all hast, men tyvärr så tenderar kvaliteten inte vara den bästa.
Så härmed lovar jag er att för det första googla mer ingående hur man kan använda alla olika inställningar och sedan skall jag börja använda den mer aktivt.
Detta får bli mitt sommarprojekt, ta mer bilder.

finner mig oftast framför kameran..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar