Sidor

onsdag 10 september 2014

Vad händer i stallet?



För att avsluta onsdagen på bästa sätt flyttade vi med Mickis hem hästarna. Tyckte att då det ändå varit ganska bra väder ju så kan de lika bra gå här hemma på bete. Planerar ändå på att föra dem tillbaka på måndagen då tisdagen innebär träningar.

Annors då?
Lily har fått en lite oplanerad lugnare period. Hon vägrade ut sig på söndagens tävlingar (aina ei voi onnistua) och jag tyckte hon inte riktigt kändes helt okej. Igår såg rörelserna helt okej ut och idag gjorde vi en sväng till skogen i skritt. Vill verkligen nolla allting med henne, vill få henne att kännas bra igen. Vill att hon skall vara lätt från munnen och lyssna på sitsen. Förtillfället känns hon som en kossa.

Hjördis börjar vara i riktigt bra skick igen, vilket känns skönt. Detta har jag nog Mickis att tacka. Vet inte om jag nämnt det men Mickis har blivit Hjördis "nya ryttare". Det är kul att äntligen ha hittat nån som brinner för att jobba med henne, och de synkar verkligen mycket bra tillsammans.
För att jag också lite skall få njuta av min ponny så tog jag med henne på tisdagens träningar. Kändes så skönt att vara tillbaka i den trygga sadeln och allting kändes lätt.

Har lite videomaterial jag borde redigera, så hoppas vi på att jag kan lägga upp det snart!


nöjda hästar hemma.

badanka. tyckte det var på tiden för ett bad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar