Sidor

måndag 22 september 2014

höstregn och måndagsångest

Hösten har verkligen på allvar anlänt. Ute färgas bladen i granna färger men överlag är allting ganska grått, att dra sig till stallet kändes inte heller riktigt sådär himla motiverande när regnet slog som spön i backen. Blä. 
Lily var ändå bättre än tidigare och jag ser för en gångs skull framemot träningarna imorgon. Hjördis fick en lättare dag med bara lite longering, hon brukar bli lika deppig över hösten som jag så hon var ganska nöjd över att slippa ordentligt arbete. 

Trots höstdepressioner och förkylningar finns det nog lite positivt med hösten också. Något som hör till mina favoritsysslor under höstkvällar är att tända många ljus och knäppa på en film. Må låta som en klyscha, men så är fallet. Höstens första dag, som tycks vara idag, passade jag på att tända lite ljus och alldeles strax skall jag knäppa på en film. 

Jag önskar er alla en riktigt mysig måndagkväll!






Filmhyllan! Skulle vilja ha en hel vägg med bara filmer.. #hamstervarning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar