Sidor

onsdag 10 september 2014

5. Min åsikt om sociala medier

Jag är lite tudelad i min åsikt när det gäller sociala medier.
Vad vore världen nuförtiden utan alla sociala medier? De sociala medierna hjälper företag i sin marknadsföring, de hjälper människor att hålla kontakt med vänner och släkt samt de hjälper människor att finna nya kontakter. Sociala medier är ypperliga att förmedla information på. Men vad händer då åt den sociala kommunikationen mellan människor, sociala kunskapen hur man för en konversation, face to face?
Jag skulle själv inte längre klara mig utan några sociala medier, men jag skulle gärna se en förändring i användningen av dem. Jag skulle vilja minska mobbningen och diskrimineringen på nätet. få bort anonyma människor som sårar andra bakom skärmar. Jag skulle vilja få bort all kriminalitet, speciellt när det gäller våldtäcktsmän som finner sina offer via nätet, eller hackers som krossar viktiga sidor. Listan kunde bli mycket längre, men jag tror att ni förstår vad jag menar.
Jag vill att människor skall våga möta nya människor, men ändå veta vikten av kunskapen om att kunna vara social IRL.

Så vad var min åsikt då egentligen kan man ju fråga sig. Jag ger nog tummen upp för vissa sociala medier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar