Sidor

torsdag 23 januari 2014

with eyes wide open

Äntligen hemma, i min egen säng.
En dag som inte hade några egentliga planer blev en ganska fullpackad sådan. Skoldagen gick förvånandsvärt fort och jag överraskade mig själv med att vara smartare än jag trodde på mattan.
Efter skolan skötte jag diverse ärenden på stan förrän jag bestämde mig för att uppvakta "sjuklingen" med lite choklad och varsin semla från Lilla Hembageriet (semlan hade jag då inte alls dreglat efter hela dagen och använde detta som en orsak att få köpa en, icke).
Janni blev i alla fall glad och jag behövde inte stå ute och vänta på mor min.

Mamma överraskade hon också idag med att berätta att min bebis äntligen var klar och att vi kunde hämta hem honom. Ni anar inte lyckan när jag fick sätta mig bakom ratten på min blåa racerbil! Skulle vi inte ha haft så tajt schema skulle jag definitivt kört iväg på en längre runda..
Med tajt schema menar jag förresten att vi fick ett infall att köra till okänd ort. Nu har jag äntligen allt klart inför Penkkis, bara att börja tagga!
Bestämde oss för att spendera lite mera kvalitetstid och åt lite mat på vägen. Fint så.
Väl i hemtrakterna besökte jag stallet och hackade tänder en stund i manegen medan Hjördis fick sköta motionerandet.

Blev ett lite långt inlägg detta.. Men kanske ni överlever?
Morgondagen börjar jag med morgonmål hos mommo och avslutar med Abi-middag.

//Felicia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar