Sidor

fredag 10 januari 2014

don't forget to fall in love with yourself first

Efter att ha spenderat x antal timmar idag på halkbanan och läst Sofias inlägg igår där det fanns en del om att ha en bra tränare, insåg jag hur viktigt det är med bra tränare, lärare, föreläsare....ni förstår.

Klart att motivationen spelar en stor roll, men hur motiverad du än är så orkar du nog inte himla länge med en apatisk och negativ tränare.
Jag åkte idag till halkbanan med en riktigt skit attityd. Jag var trött, jag var sur och jag såg verkligen inte framemot att spendera min dag där. Dock ändrade min inställning ganska fort efter att vi väl satt igång. Dels berodde det kanske på att jag hamnat i en ganska trevlig grupp men mest tror jag på att det var min bilskolelärares positiva och framförallt glada humör.

En bra tränare/lärare/föreläsare skall vara uppmuntrande men ändå rättvis, berömmande men inte rädd för att påpeka fel och denne skall kunna visa hur man åtgärdar felet.

Jag har lyckats ganska bra med att finna en tränare som lär, men ändå låter en fundera själv, finner lösningar på problemen, pressar en över gränser man inte trodde man skulle klara och ändå är positiv och uppmuntrande. Inte illa, eller hur?

Pointen i detta var att min dag på halkbanan kanske inte alls var så illa som jag trodde..

Ikväll skall jag fredagsmysa med Janni och kanske besöka Tobbe. Fint så.

Hadebäst!
-Felicia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar