Sidor

torsdag 25 februari 2016

haluisin sua enemmän ku helvetis ne haluis jää vettä

Borde städa och packa..... ligger på soffan istället. Känns som om alla mina krafter gick till att bullshitta ut text till tenten jag skrev nyss. Är helt utmattad. Dock känns det helt okej nu efteråt, hade lite ångest före för att jag inte riktigt hade orkat engagera mig att läsa. Överraskade mig själv med hur smart jag kan vara då jag riktigt vill, eller hur mycket jag lär mig genom att bara lyssna och skumma igenom lite anteckningar. Måste komma ihåg detta nästa gång jag fyller i någon lista var de frågar efter saker jag är bra på. Sen är jag ju visserligen ganska bra på att skriva sida upp och ner med bara strunt också, inte kanske en egenskap man skriver på CV'n. Haha.
I bakgrunden spelar förövrigt min nya favoritlåt, En ees tiedä sun nimee med Nikke Ankara. Lyssna. På. Den. NU. Så mycket kärlek. Ville bara säga det.

Kom på mig själv att vara lite trött på livet här om dagen, så jag valde att fylla dagarna med lite kul program. Mötte upp Amanda på tisdagskvällen på Hunters för att dricka en och bara catcha upp. Pratade (och skrattade) bort en par timmar tills det var dags att möta upp Touko. Hade inte sett honom på säkert två år, och fastän vi pratat om att ses hela hösten har det inte riktigt blivit av. Men nu så. Två år är en ganska lång tid så det fanns en hel del att prata om, och när klockan närmade sig midnatt hade några till drinkar hunnit bli uppdruckna och vi drog vidare ut. 
Onsdagen blev en läsdag tillsammans med Kia (rekommenderar verkligen att studera tillsammans med nån!!). På kvällen mötte jag upp Touko igen och vi gick och kolla den omtalade filmen Deadpool. Hade inte riktigt några förväntningar, så blev verkligen positivt överraskad. Visst kändes den lite överdriven imellan - men annars så gillade jag den riktigt mycket. Så det får vara det andra jag rekommenderar idag!

Okej. Nu börjar det vara dags att aktivera sig lite. Om en timme rullar tåget mot Nordns Paris var jag kommer att spendera denna helg. 

Ut och njut av denna fina dag, då solen till och med valt att visa sig!
Vi hörs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar