Sidor

måndag 7 mars 2016

Pyydä multa anteeks kunnolla

Hej!
Bloggen känns som om den hinner damma igen ordentligt mellan alla gånger jag finner inspiration att skriva. Denna gång är det dock så att jag inte riktigt haft tid då dagarna varit fulla med program istället för som det brukar då det inte händer ett smack. 

Veckan flög iväg med bio och utgång på måndag, träningar på tisdag och efter träningarna hoppade jag på tåget mot huvudstaden. Mötte upp Tobbe och sov över där för att på onsdagen åka till flygfältet och flyga hem till Bremen. 
Resan var verkligen välbehövd och jag ångrade redan från första dagen att jag valt att bara åka dit för några dagar. Det var så himla underbart att få krama om mina andra familj och bara spendera tid med dem. Helt och hållet semester blev det dock inte utan ridkläderna jag packat ner kom verkligen till användning - 5 hästar om dagen för att vara exakt. Ni kan tänka er muskelvärken sista dagen......

På fredagen började också Lily sin färd mot Finland igen. Beslutet att hämta henne hit redan var kom ganska snabbt (transportbilen hon ändå skulle kommit med var redan i Tyskland så det vore ha varit korkat av mig att skjuta upp erbjudandet), men jag tror allting kommer att ordna sig ändå. Skulle mer än gärna lämnat henne dit ännu för en par månader, men kanske det är dags att börja sätta igång henne igen efter en närmare 6 månaders "vila". Hästen är i finare skick än någonsin så min plan är att ta det riktigt lugnt och försiktigt med henne, inte stressa iväg och planera ett hårt träningsschema åt henne utan låta henne i lugn takt bygga på muskler och styrka igen, med mycket vila och bra foder. Vad framtiden har att lova vet ingen, men vi hoppas på det bästa. 

På lördagen hann jag bara hem och vända för att sedan åka till Mickis för lite fest. Hade inte egentligen tänkt festa den helgen, eller innan pampas, meeeeeeen svag som man är så.. Haha. Kvällen var hursomhaver en av de bästa på länge, med sina små skavanker. 

Igår kom jag tillbaka till Åbo och framför mig har jag en hel vecka skola. Helgen spenderar jag sedan på jobb för att nästa veckas onsdag åka iväg till Pampas. Kan ni förstå att det redan är 7.3?!?!?! Vart tar tiden vägen, snart är det nu sommar?!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar