Sidor

tisdag 9 februari 2016

Tisdag

Tisdag betyder hoppträning, så vad är nu inte bättre än ett inlägg med en filmsnutt från några studs jag och Hjördis gjorde för en par veckor sedan?
Egentligen hade jag inte tänkt hoppa, men det råkade ligga hinder framme i manegen när jag kom hit så tänkte att "varför inte?". Mamma kom med och filma, tyvärr dock bara med min telefon, så jag ber färdigt om ursäkt för kvalitén.

Började med en studslinje med cavalett - bom - litet hopp - cavalett - bom (2,5m mellan varje). Ville träna lite kvickhet i tassarna och så är detta en ypperlig bakdelsmuskelövning ;). Började med att komma in i trav och senare från galopp. När jag gjort denna övning åt båda hållen lade jag upp den andra bommen till ett skutt, vilket gjorde hela linjen till en "lite längre in-out". Hindren i mitten nådde som sin topp en höjd på ungefär 80/85cm vilket är ganska mycket för min lilla hårboll i en linje som denna, dock överraskade hon med att hoppa som en miljon utan att röra i någon bom!
Till sist gjorde jag om linjen till bom - cavalett - oxer (2,5 & 6m). Eftersom jag inte skulle hoppa alls den dagen tänkte jag sen hålla mig på en ganska låg höjd, dock klättrade nog sista oxern upp till lite på 1m... Fina fina ponnyn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar