Sidor

tisdag 25 augusti 2015

nu står vi här, va fan gör vi nu

Dag två av studielivet börjar lida mot sitt slut och jag kan inte påstå annat än att jag gillar det riktigt mycket redan! Dessa dagar som passerat har innehållit mycket information, vilket resulterat att både hjärnan och kalendern ser ut som slagfält. Känns minst sagt konstigt att vara tillbaka på skolbänken efter ett år av "loma"!
Igårkväll mötte vi upp klassen för lite namnlekar på Vårdberget. Senare samlades alla gulisar och vi körde "speed dating". Riktigt kul trots att efter en timme började meningen "Felicia. 20. Karis. Hälsovårdare" kännas lite uttjatad. Vi satt en stund på gräset och umgicks innan vi drog vidare till Edison. När de som var kvar drog iväg för att dansa några timmar på Forte så sökte jag mig till närmaste kompis, fick mat och sov ganska sött efter det. (Ångrade måttligt valet på morgonen då väckarklockan ringde redan lite efter 6 så att jag skulle hinna gå hem och byta kläder etc. Argh.)

Nyss har jag kommit hem från Gulis-öl på Koulu (vääääärldens godaste svartvinbärscider btw!!). och nu kallar några avsnitt av DDD och sedan tror jag John Blund redan knackar på dörren. Sömnen har blivit lite på mindre sidan de senaste nätterna, så valet att komma hem lite tidigare idag kändes riktigt rätt.

Förövrigt så trivs jag verkligen här i Åbo och i min lägenhet. Jag har turen att ha två av mina bästa vänner på klassen och så går ju bestie i skola här i huset bredvid mitt hus.

Mycket mer har jag inte att berätta for now. Hoppas ni alla har haft en riktigt bra skolstart/början på hösten!


vi hade en liten välbehövlig sovstund idag efter skolan.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar