Sidor

lördag 8 augusti 2015

DDD

Jag började snacka med en kille jag randomly träffat på Tinder. Vi hamnade in i ett "hetsigt argument" om How I met your mother (en serie jag aldrig desto mer kollat på). Jag höll just då på att kolla tredje säsongen av Orange is the new black och stod stenhårt vid mitt argument att ingen serie är bättre än OITNB, han däremot ansåg att HIMYM var den absoluta bästa serien.

När jag kollat klart tredje säsongen av OITNB kunde jag ju inte riktigt i jakten av en ny serie undgå att börja kolla lite på HIMYM. Motvilligt får jag erkänna att jag verkligen fastnade för serien, och thank you random guy för att du introducerade denna serie åt mig!!
Jag säger inte att serien är den bästa serien jag någonsin kollat på, men den ligger sannerligen väldigt högt upp på min lista av favoritserier om vi säger det så.

Märker att jag snarvlar en massa onödigt då jag egentligen ville komma fram till detta; jag har nått sista säsongen av HIMYM. Verkligen sorgligt, men ack så sant. Eftersom jag inte riktigt vill att den skall ta slut så jagade jag febrilt en annan serie att börja kolla på tillika så att det skulle kännas som om sista säsongen inte skulle gå så fort. Serien jag fastnade för var (är) Drop dead Diva, och det är den jag egentligen marknadsföra (inser nu att jag gjort minst lika bra, om inte bättre reklam för de andra.. haha). Jag var inte riktigt övertygad efter första avsnittet att jag skulle orka igenom hela - men efter tredje var jag hooked. Varför? Jo för att serien är väldigt lätt att kolla på och avsnitten en utmärkt längd (42min).

Serien handlar om Deb, en modell med det perfekta livet - tills hon en dag är med i en bilolycka. Istället för att hamna i himlen händer det ett litet missöde och hon vaknar upp i någon annans kropp. Nu är hon Jane - en framgångsrik advokat med en minst sagt annorlunda garderob och förflutet än vad hon är van vid. Hur går det när hon mittiallt möter sin föredetta trolovade, eller sin egen mor, som inte ens vet vem hon är. Värst av allt - hon kan inte ens berätta.
Troligen lyckades jag inte riktigt sälja denna serie via min beskrivning men, ni bara måste kolla!

Kan ju hända att jag levt under en sten och ni alla redan kollat igenom hela serien, om inte - ge den en chans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar