Sidor

måndag 29 juni 2015

Sommarvärme och Emil i Lönneberga

Hej på er!
Helgen bara svischade förbi i en förskräcklig fart och idag vaknade jag upp till en strålande fin måndag. Sommaren har äntligen börjat visa lite av sin bättre sida, och jag har kunnat spendera några timmar i solstolen med Keplers Paganinikontraktet. Jag har flera gånger tidigare redan gjort ett tappert försök att börja läsa ovanstående bok, men tyvärr (på gott och ont) så behöver Keplers böcker att man läser ganska mycket på en gång vilket inte riktigt lyckas någon annanstans än i solstolen.. Nåja, nog om det.

Efter lördagens arbetstur anlände Janni och Amanda hit för att äta lite tortillas och fixa oss klara inför kvällens festande. När klockan rullat iväg några timmar åkte vi iväg mot Ettan. Kvällen hade sina kul stunder men i huvudsak var jag lite besviken på krogkvällen, på fler än ett plan. Har blivit lite för bortskämd med festandet i Tyskland tror jag.. Nåja, det var kul att spendera åtminstone en stund med mina fina tjejer.
När klockan var runt två gjorde jag det definitivt smartare, om än i stunden svårare valet, och åkte hem.

På söndagen hann jag inte mycket annat än sola en liten stund innan det var dags att åka iväg till en av sommarens höjdpunkter, nämligen Raseborgs sommarteater. Pjäsen de framför i år är Emil i Lönneberga. Jag måste säga att jag inte riktigt föll lika mycket för pjäsen som personerna bakom recensionerna jag läst. Jag tycker mest att hela grejen blev lite lång, och ganska jämntjock så att säga. Ända som jag verkligen lyfter hatten åt är Emil själv, killen bakom den rollen är värd en miljon rosor.

Nu tänker jag kolla ett (eller tre) avsnitt av HIMYM och sen dra mot Ekenäs.
Ha en fin dag, och njuuuut av vädret!

Glömde förstås kameran hemma så bilen är stulen HÄRIFRÅN och tagen av Emilia Nyberg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar