Sidor

tisdag 24 mars 2015

Saker jag lärt mig om mig själv under min tid i Tyskland (part 1)

1. Jag har lärt mig att jag är en hårt arbetande individ
Jag har alltid trott att jag är en av de där lite slöare typerna som verkligen drar det kortaste stråt till stacken. Dock har jag lärt mig att jag är raka motsatsen. Jag jobbar hellre lite mer än alla andra för att vara säker på att jag gjort min del. Dessutom är jag riktigt kvick på att göra saker efter bara ett par gånger.

2. Jag har lärt mig att jag måste lära mig att kontrollera mitt temperament
Jag har tidigare nog varit väldigt medveten om mitt tidvis ganska häftiga temperament, dock har det kommit till uttryck lite mer här i och med alla tidiga mornar och dagar som påminner mycket om varann. När man dessutom jobbar med endast en handfull olika människor blir man lätt irriterad på varann, i mitt fall uttrycker jag dock min irritation lite för ofta och lite för ohövligt.
Nu har jag tagit till den hederliga metoden "att räkna till 10", och tro det eller ej så gör jag framsteg med den. Jag har liksom kommit till det momentet att jag inte längre orkar börja räkna utan lämnar saken redan där. Tror jag tänker börja med yoga också. Kommer att vara värsta lugna zen-människan när jag kommer härifrån, haha.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar