Sidor

fredag 20 mars 2015

det vackraste jag vet

Jag kommer aldrig att glömma dagen då vi rök ihop. Jag hade aldrig sett sig så arg, och jag var minst lika bitter själv. Ändå kunde jag inte riktigt fatta hur vi hamnat där, och jag visste att det inte skulle gå över lika fort som tidigare då vi bråkat om något.
Dagarna gick utan att jag hörde något av dig och fastän jag själv ville vara envis och inte heller höra av mig åt saknaden upp mig inifrån.

Idag har jag ingen aning om vad orsaken till vårt tredje världskrig var men kanske det ändå gjorde gott, kanske vi blev ett starkare team på grund av det? Jag kommer inte ens ihåg hur länge vi gick utan att prata med varann, kanske var det bara ett par veckor, men just då kändes det som en evighet och nu tackar jag alla mörkrets gudar för att vi kom igenom det.

Med dig har jag gått igenom allt från glädje till sorg. Med dig har jag gjort mycket jag aldrig skulle kunna tänka mig att uppleva med någon annan. Med dig har jag retat gallfeber på varannan människa vi känner. Med dig har jag gått igenom saker som känts tunga. Med dig delar jag många av de finaste minnena.

Jag litar på dig mer än jag någonsin trott man kunde lita på en annan människa. Vi har många år bakom oss, och jag vet att vi har många år framför.

Det finns ingen annan än dig jag skulle ge mitt liv för. Jag lovar dig att alltid finnas här, och jag lovar att stötta dig i alla knasiga konstigheter du än må hitta på. Men främst av allt lovar jag att älska dig, och aldrig ta dig för givet.

Jag saknar dig min bästa vän. 



1 kommentar: