Sidor

måndag 20 mars 2017

Vårens stora dag och jag vill va' med. Låt mig leva längre nu när jag kan se.

Måndag och vårens första dag är här. Jag har nyss slagit ner mig i föreläsningssalen för att genomlida dagens enda föreläsning. Den gångna helgen toppar verkligen alla "bästa helgen"-listor. Helt kaotisk, förbannat rolig och definitivt värt dagens tveksamma mående. Let me tell you.

På fredagen sista minuten handlade vi med Kia allt nödvändigt inför helgen och på kvällen laddade vi upp med hemmaspa för att göra oss fina inför lördagen. Passade på att lägga mig i tid, i vetskapen om att sömnen troligen blir lidande under helgen.



Efter att jag på lördagen besökt stallet och tagit en lång dusch drog vi via butiken till Amandas för att i fina flickors sällskap avnjuta en brunch. När bordets alla godheter avnjutits och den värsta matkoman lagt sig var det dags att tillsammans med Kia och Janni dra hem till oss.





Janina mötte upp oss där och var en guldstjärna som ställde upp för att fixa våra hår festfina. Fem timmar senare var vi äntligen pyntade och redo att hoppa i taxin mot Kåren.







Årsfesten i sig var allting man kunde önska sig; elegant, utsökt mat och lite skoj mellan varven. Mitt bordssällskap var 10+ och efter nån snaps för mycket var humöret om möjligt ännu bättre. Innan det var dags att byta klänning inför Nachspiel tog jag många svängom i vals på dansgolvet.







Nachspiel slog också alla förväntningar. Jag dansade tills fötterna värkte och hemma var jag inte innan klockan närmade sig 4, i sängen bredvid Janni hittade jag dock först närmare klockan 7..



På söndagen vaknade jag av att Janni steg upp och fastän jag tänkte fortsätta sova ännu någon timme kunde jag inte motstå att stiga upp för mys när jag hörde att Minttu gjorde henne sällskap i vardagsrummet. Lite innan 12 drog vi på halarna för att gå iväg på Silliz. Hade själv egentligen inte tänkt stanna så länge, men 5 timmar och en vinflaska senare hittade jag mig själv fortfarande dansandes till "Fångad av en stormvind" för fulla muggar. Efter ett varv efter skräpmat fann jag mig i säng klockan 20.





Idag är som tidigare nämnt vårens första dag och jag tänker lyssna på Lalehs "Vårens första dag" och känna mig hög på livet. Jag är så lyckligt lottad med finaste av vänner och helgen kommer jag att leva på länge. Alla bilder har ännu inte nått mig, så kommer säkert att bombadera med mera så fort jag får tag på dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar