Sidor

tisdag 14 mars 2017

Tuesday

Det nalkas tisdag och ute är vädret påminner lite om ett svartvitt fotografi från 50-talet. Jag sitter på dagens sista föreläsning och av de 25 minuter som passerat har jag absolut ingen aning om ämnet vi behandlar. Istället har jag dock lyckas komma igenom fyra nivåer av Bounce. Välkommen till högskolelivet.

Igår drog årsfestveckan igång och vi räknar dagar till lördag då det äntligen är dags för Nyländska Nationens årsfest. För att veckan skall kännas lite mer festlig ordnas det lite olika evenemang. Idag efter skoldagen drar vi med ett gäng fina tjejer på Escape room och på torsdag skall vi plaska i Caribia och gå på drinkskola på kvällen. Däremellan borde man hinna fixa ihop det sista inför festen, vilka skor skall jag dra på mig, måste jaga efterfestklänning (lyckades glömma den jag tänkt bära i Karis, bra där) och så borde jag bestämma mig för vilken frisyr som skall pryda min knopp så att Janina kan börja göra Youtube-research på hur man kan åstadkomma det. Klänningen (hej 15e från Nelly) är inlämnad för förkortning och sjalen hittade jag på vår shoppingtur med Janni på fredag. So far so good.

I allmänhet så känns allting helt okej just nu. Helgen gick i jobbets tecken med Mello-kväll hos Tobbe på lördag. På söndag var Anna snäll och lät mig åka med henne till Åbo så att jag inte behövde ruttna i tåget. Sakta men säkert försöker jag gräva ut mig ur vinterdepressionen för att möta våren med nya tag.
Våren kommer vara fullpackad med praktiker men för att inte drunkna i skolarbete bokade jag på söndag biljetter till både England och Tyskland för att få lite change of scenery mellan varven. Längtar ihjäl mig till att få krama om min fina host mom och barnen.

Jag hoppas er vecka börjat bra och att ni får en fortsatt fin vecka!

tb till senast jag kände mig som en prinsessa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar