Sidor

fredag 31 mars 2017

tgif

TACK GODE GUD ATT DET ÄR FREDAG, som jag har väntat.
Veckan har varit minst sagt.... långtråkig, och i ett skede var jag ganska säker på att den aldrig skulle ta slut. Ni vet när man vaknar och tror att det är fredag, men så är det bara tisdag? Så har det känts hela veckan. Men nu jävlar. Nu är det äntligen fredag och jag har en ledig helg framför mig.

Inledde min praktik inom mental- och missbrukarvård på måndagen. Avdelningen jag är på är en krisavdelning och fastän det låter spännande är det ungefär lika tråkigt som prästens predikan en vanlig söndag. Till skillnad från prästens predikan som tar slut inom en halvtimme så pågår detta i åtta timmar per dag. Men inte skall man klaga, jag känner att jag redan blivit en del av gänget och tycker om personalen. Ingen fara skedd.

Annars så har väl veckan gått sådär som den brukar. På tisdag bjöd Amanda på utsökt kaka hennes födelsedag förra torsdagen till ära, på onsdagen nalkades det hoppträning och igår fick jag ÄNTLIGEN klart skituppgiften i geriatri. Lyckades lämna in den i tid också. Det händer inte alla dagar.
Helgen har inga specifika planer. Karin kommer möjligen på besök men annars skall jag bara chilla lite och njuta av att inte vara i Pampas i år.

Ha en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar